Szanowni Państwo,

od września w gdańskich placówkach rozpoczyna się wdrożenie systemu iOpłatyEdu, który usprawni obsługę opłat oraz komunikację z rodzicami. Ważne informacje dla rodziców / opiekunów:

 

Rodzice/opiekunowie mają do dyspozycji 2 sposoby dostępu do systemu:

  1. Panel rodzica - to moduł dostępny przez przeglądarkę internetową, gdzie rodzic zaloguje się tak samo jak do innych aplikacji dostępnych w ramach GPE.

Panel rodzica umożliwia rodzicom / opiekunom:

  • Zgłoszenie nieobecności dziecka przez internet
  • Dostęp do informacji o naliczonych opłatach za przedszkole, wyżywienie
  • Możliwość dokonania płatności online
  • Możliwość podglądu historii naliczeń, nadpłat, zaległości lub odsetek za poszczególne miesiące danego roku
  • Podgląd jadłospisu
  • Dostęp do informacji wpisanej na Tablicy ogłoszeń
  • Możliwość korzystania z komunikatora

Ponadto w panelu rodzica dostępne są poradniki dla rodziców.

  1. Aplikacja mobilna iOplatyEdu Mobile - to aplikacja, którą rodzic musi pobrać ze sklepu internetowego Google Play / App Store i zainstalować na telefonie komórkowym.

Aplikacja zawiera te same funkcje co Panel rodzica. Dodatkową funkcją w aplikacji jest rejestracja wejść i wyjść dziecka za pomocą funkcji skanowania kodów QR. Każdy rodzic korzystający z aplikacji musi na początku zalogować się także do Panelu rodzica, aby połączyć konto dziecka/dzieci z aplikacją zainstalowaną na danym urządzeniu.

Aplikacja iOpłatyEdu Mobile będzie dostępna w sklepach Google Play lub App Store w miesiącu wrześniu o czym poinformujemy odrębnym komunikatem.

Najbliższe miesiące, zwłaszcza miesiąc wrzesień będą okresem intensywnego wdrożenia, w którym wszystkie strony muszą nauczyć się i przyzwyczaić do nowego procesu - zarówno pracownicy przedszkola, jak i rodzice/opiekunowie.

 

Wszystkie funkcje systemu iOpłatyEdu niezbędne do odczytu danych przez rodziców są dostępne poprzez przeglądarkę internetową w Panelu rodzica.

W chwili obecnej aplikacja mobilna iOpłatyEdu Mobile nie jest jeszcze dostępna dla rodziców/opiekunów w sklepach Google Play i  AppStore. Różnica między funkcjami Panelu dla rodziców a aplikacja mobilna dotyczy tylko funkcji skanowania QR-kodów potrzebnej do automatycznej rejestracji wejść i wyjść.  

W okresie przejściowym tj. do czasu dostępności aplikacji mobilnej pracownicy przedszkola będą ręcznie rejestrować godziny wejść i wyjść dzieci.

Na stronie Gdańskiej Platformy Edukacyjnej (adres: iOpłaty edu - Gdańska Platforma Edukacyjna)  zostaną opublikowane specjalnie przygotowane poradniki dla rodziców/opiekunów, w których będzie można znaleźć m.in odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Jak aplikację iOpłatyEdu Mobile powiązać z kontem dziecka /dzieci?
  • Jak skonfigurować przez aplikację iOpłatyEdu Mobile dostęp dla dodatkowego opiekuna (np. babcia/dziadek), aby mógł przyprowadzić lub odebrać dziecko z przedszkola?
  • Jak zarejestrować wejście i wyjście dziecka z przedszkola?
  • Jak zgłosić nieobecność dziecka przez aplikację iOpłatyEdu Mobile lub panel rodzica?
  • Jak dokonać płatności online za opłaty przedszkolne przez aplikację iOpłatyEdu Mobile lub panel rodzica?